Sve informacije u posjedu državnih institucija, osim ako nisu klasificirane kao poverljive, trebaju biti slobodno dostupne javnosti.

Zahtjev

Ako od državnih institucija tražite javnu informaciju koja je opće dostupna, ne morate obrazlagati zašto vam je informacija potrebna. Javnu informaciju od državne institucije možete zatražiti na bilo koji način – usmeno, pisano ili elektronički.

Ovdje možete pročitati više ako želite zatražiti informacije koje nisu javno dostupne već ograničene.

Vrijeme

Ako vaš zahtjev za pristupom informaciji od institucije ne zahtijeva poduzimanje dodatnih radnji, ona vam je dužna dostaviti informaciju u roku od 15 dana od primitka vašeg zahtjeva. Informaciju možete dobiti usmeno, pisanim putem, a gdje je to moguće i elektroničkom komunikacijom.

Naknade

Kada vaš zahtjev za pristupom informacijama ne zahtijeva da državna institucija poduzme dodatne radnje, informacije vam se trebaju dostaviti besplatno. Međutim, država može od vas tražiti da podmirite naknade za pronalaženje ili kopiranje informacija koje tražite. U svakom slučaju, iznos naknade za dobivanje informacije ne može premašiti iznos troškova potrebnih da institucija ispuni vaš zahtjev.

Odbijanje zahtjeva i objašnjenje

Državne institucije ne mogu vam odbiti pristup javnim informacijama koje posjeduju. Ako vam institucija djelomično ili u cijelosti uskrati pristup informacijama od javnog značaja kojima raspolaže, dužna je podnijeti pisano rješenje u kojem obrazlaže:

  • razloge za odbijanja pristupa traženoj informaciji,
  • pravni temelj za takvo odbijanje, uključujući pozivanje na zakon ili vladinu uredbu te
  • postupak i rokove za žalbu ukoliko se ne slažete s ovom odlukom.

U određenim situacijama, državne institucije mogu odbiti vaš zahtjev za pristup informacijama. To je opravdano:

  • kada je korisniku omogućen pristup traženim informacijama,
  • prilikom informiranja korisnika da je traženu informaciju već primio, a nije protekao rok od 90 dana od podnošenja prethodnog zahtjeva, u kojem slučaju je dužna obavijestiti korisnika na koji su mu način i kojim aktom informacije već dostavljene,
  • prilikom informiranja korisnika da je informacija javno objavljena, u kojem slučaju je dužna korisnika obavijestiti gdje je informacija dostupna i kako do nje doći, odnosno podijeliti poveznicu na informaciju objavljenu na web stranici,
  • prilikom informiranja korisnika da je kao stranci u postupku dostupnost informacija iz sudskih, upravnih i drugih pravnih postupaka utvrđena drugim propisom te
  • prilikom informiranja korisnika o obvezi čuvanja povjerljivosti podataka.

Kako se žaliti

Pročitajte više o tome kako se žaliti ako vam je uskraćen pristup javnim informacijama.

Resursi

Zadnji put ažuriran 08/04/2024